Zijn koolhydraten slecht voor je?
Hoeveel koolhydraten heb je eigenlijk per dag nodig

Dit bericht is 1 keer gelezen

Dieet zonder koolhydraten? Zin of Onzin!

Het kan natuurlijk zijn dat je niet tevreden bent over je eigen lichaam. Al  je kleding zit te strak. Dan is het heel vaak zo dat je dan automatisch minder zelfvertrouwen hebt.

Durf je niet meer in je bikini of zwembroek te  lopen? Zit die mooie kleding wat je altijd zo goed stond veel te strak? Ben je jezelf niet meer?

En zo kunnen we nog wel meer redenen opnoemen waarom het niet fijn is als je je te dik voelt. (of bent)

In de loop der jaren zijn er heel veel diëten op de markt gekomen. Heel veel van deze diëten vallen onder de noemer Koolhydraat arme of koolhydraat vrije diëten.

Na het lezen van dit artikel heb je geleerd:

  • Wat doen koolhydraten met je lichaam?
  • Wat is het koolhydraatarm weekmenu?
  • Hoeveel koolhydraten heb je per dag nodig?

In dit artikel ga ik je uitleggen wat koolhydraten doen met je lichaam en heb waarschijnlijk dè oplossing voor jou. Ook jij kunt straks weer in een fit en stralend lichaam rondlopen

Gezonder, gelukkiger en meer energie – of je geld terug! Neem je tijd & probeer het Koolhydraatarm weekmenu. Meer dan 7800 mensen zijn je voor gegaan

Wat zijn koolhydraten?

Eigenlijk heel erg simpel. Alle suikers, zetmeel en vezels wat in je voeding voorkomt zijn koolhydraten. Het lichaam zet alle suikers die je inneemt om in glucose, wat dan weer als brandstof dient. De glucose zorgt er dan weer voor dat we kunnen praten, bewegen en redeneren.

Hoeveel koolhydraten heb je dan eigenlijk nodig?

Dit verschilt eigenlijk per persoon en hangt puur af van je huidige gewicht en of je man of vrouw bent. Ga er maar vanuit dat je 6 gram per kilogram gewicht nodig hebt. Iemand van 80 kilo heeft dus 480 gram koolhydraten nodig per dag.

We gaan dan wel uit van 480 gram goede koolhydraten. Er is namelijk ook nog een verschil tussen goede en slechte koolhydraten. Te veel slechte koolhydraten gaat er voor zorgen dat je BMI te hoog wordt.

Wat zijn goede en slechte koolhydraten?

Er is een verschil in koolhydraten. Je hebt langzame koolhydraten en snelle koolhydraten. Zoals ik al eerder had verteld verhogen  koolhydraten ons bloedsuikergehalte, maar dat doen ze niet allemaal even snel.

Hoe langzamer je bloedsuiker stijgt, hoe beter. Want als je bloedsuiker snel stijgt en daarna weer heel snel daalt, krijg je heel veel pieken in je suikerspiegel. Dit gaan we met een koolhydraatvrij dieet voorkomen

banner koolhydraatarm weekmenu

Wat zijn snelle koolhydraten?

Snelle koolhydraten vind je in aardappelen, witte rijst, witte pasta, witbrood en bewerkte voedingsmiddelen. Waarom je beter geen bewerkte voedingsmiddelen kunt nemen kun je in mijn artikel koken zonder pakjes en zakjes lezen. Het is dus beter om snelle koolhydraten helemaal te gaan vermijden in je eetpatroon.

Langzame koolhydraten, ga er voor!

Een constante bloedsuiker spiegel, waar jij je dus fit en gezond bij gaat voelen, krijg je door middel van langzame koolhydraten. Langzame koolhydraten vindt je in de meeste groentesoorten, volkorenbrood, volkorenpasta, zilvervliesrijst en ga eens wat vaker kiezen voor producten met spelt.

Balans in je voedingspatroon

Als je bij het vullen van je winkelmandje alle snelle koolhydraten vermijdt maar voedingsmiddelen met langzame koolhydraten meeneemt dan ben jebalans in je voeding al een eind op de goede weg. Zorg voor een goede balans en variatie. Beweeg volop en eet niet meer koolhydraten dan je eigenlijk verbruikt.

De oplossing voor chronisch zieke mensen

Heb je een allergie, voedselintolerantie of chronische aandoening, dan kan het soms goed zijn om op te passen met koolhydraten of ze (bijna) helemaal uit je voedingspatroon te halen. Het is altijd verstandig om dit dan eerst te overleggen met een voedingskundige.

Een dieet zonder koolhydraten volgen

Wanneer je een dieet zonder koolhydraten gaat volgen dan moetje van te voren wel weten waar je aan bent begonnen. Je krijgt natuurlijk veel minder calorieën binnen en dit is dan ook gelijk te merken. Wanneer je producten zoals koek, snoep, pasta en  witbrood links laat liggen ga je merken dat je al heel erg snel gewicht verliest. Je vermijd dan ook nog eens frisdrank, hierdoor wordt jouw strijd tegen de overtollige kilo’s nog effectiever.

Koolhydraatvrij dieet is makkelijk vol te houden

Het grote voordeel van een koolhydraatvrij dieet is dat het makkelijk is vol te houden. Je kunt namelijk nog heel veel andere lekkere dingen eten.

Altijd een gezond en strak lichaam?

Je weet nu ongeveer wat goede koolhydraten voor je kunnen betekenen.  Probeer gewoon te onthouden dat er een GROOT verschil zit tussen goede koolhydraten en slechte koolhydraten. Je lichaam heeft koolhydraten nodig om goed te kunnen functioneren. Als je als doel hebt om af te vallen, is het niet altijd de goede oplossing om  helemaal geen koolhydraten meer te gaan eten.

Snelle koolhydraten maken je dik, langzame koolhydraten doen dit zeker NIET.

Hoe nu verder? Wie kan me helpen met een koolhydraatvrij dieet?

tablet koolhydraatarm weekmenuWaarschijnlijk wil je graag ondersteuning en geholpen worden met een hulpmiddel om af te vallen door deze simpele manier. Hier zijn verschillende mogelijkheden.

Het koolhydraatarm weekmenu bevat dagmenu’s voor ontbijt, lunch en diner en snacks. Het programma duurt 4 weken en je kunt door middel van dit programma ongeveer 2 kilo per week verliezen zonder honger te hebben! Ik ben ontzettend blij dat ik al vele mensen gelukkig heb gemaakt met dit product, waar ik voor de volle 100% achter sta!

Geen crash dieet

Iedereen weet dat een crash dieet ontzettend slecht is voor je lichaam. Met het crash dieet eet je minder dan 1.000 calorieën per dag. Je valt in een hele korte tijd wel tot 10 kg. af, maar de kilo’s zitten er ook zo weer aan. Het zogenaamde jojo effect, en daar zit niemand op te wachten toch?

met het koolhydraatarm weekmenu zit je per dag ongeveer op 1650 calorieën, en dit is veel beter voor je lichaam.

Het Afslankplan beschikt over een ideale verdeling tussen koolhydraten, eiwitten en vetten namelijk:
20% koolhydraten 50% eiwitten 30% vetten. Dit is een juiste verdeling voor het behoud van spiermassa. Juist je vetmassa ga je kwijtraken!

Wat voor recepten kan ik verwachten met het koolhydraatarm weekmenu?

Wat dacht je lekkere maaltijdsalades met gerookte kip, of een heerlijke ovenschotels? bananenpannenkoekjes tjdens het ontbijt!  Ik ga niet meer verklappen, maar er is genoeg keuze en variatie in ieder geval.

Wat ontvang ik allemaal:

  • 30 dagmenu’s (6 eetmomenten per dag)
  • 40 koolhydraatarme recepten
  • Afslank tips, lifestyle tips en hoe blijf je op gewicht tips
  • Boodschappen lijstjes
  • 7 gezonde smoothie recepten
  • Verantwoorde en lekkere drink tips

Alle recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden. Tevens kan het hele gezin mee eten en is dubbel koken niet nodig! Dit bespaart tijd en geld.

De tips die je ontvangt helpen je om nog sneller bij je streefgewicht te komen. Heb je eenmaal je streefgewicht bereikt, dan ontvang je wekelijks de beste informatie over het behouden van je gewicht.

Gezonder, gelukkiger en meer energie – of je geld terug! Neem je tijd & probeer het Koolhydraatarm weekmenu. Meer dan 7800 mensen zijn je voor gegaan

Vond je dit  een waardevol artikel? Doe me een plezier en deel dit artikel op social media. Je kunt ook altijd een reactie achterlaten.

handtekening auteur

 

 

 

 

Geniet, Deel en Like!
Facebook0
Facebook
volg ons via E-mail
GOOGLE
https://perfectevoeding.nl/dieet-zonder-koolhydraten/
Pinterest0
Pinterest
LINKEDIN
Instagram488