Slaapproblemen oplossen. Hier is het antwoord!
Verbluffende weetjes om fit en vitaal wakker te worden.

Hoe slaap jij eigenlijk?  Kun je wel in slaap komen. Ben je vaak wakker ‘s nachts, voel jij je gebroken als je ‘s morgens wakker wordt? Dan wordt het eindelijk eens tijd dat we je slaapproblemen gaan oplossen!

we kennen het allemaal eigenlijk wel. Hectische dagen, onregelmatige slaaptijden, te veel koffie en te weinig beweging. Onze moderne Westerse leefstijl biedt niet altijd de beste voorwaarden voor een goede en gezonde nachtrust. 7 of 8 uur slapen per dag mag dan ook absoluut niet onderschat worden.

Hoe kun je nu slaapproblemen oplossen op een simpele manier?

Doe de test. Herken jij je in één of meerdere van onderstaande punten?

  • Je voelt je (veel) moe en lusteloos
  • Je kijkt vaak met angst vooruit naar de dag die voor je ligt
  • Je verlangt vaak wanhopig naar een goede nacht slaap
  • Je vraagt je vaak af hoe je leven eruit zou zien met meer energie
  • Je wilt stoppen met (verslavende) slaappillen of er helemaal niet aan beginnen
  • Je hebt veel te lang gezocht naar een (niet bestaande) oplossing

Trek op tijd aan de bel als je last hebt van één van bovenstaande punten. Je leven wordt er een stuk fijner van. Wat is nu mooier om iedere dag te bruisen van energie!

Gefeliciteerd! Er is wat aan een slaaptekort te doen.

Dat is helemaal fijn toch? En het is ook nog eens simpeler dan je denkt. Wanner je kiest voor de juiste voeding ben je al een heel eind op pad. Krijg je wel genoeg ijzer binnen? Een ijzertekort kan vaak al een grote boosdoener zijn als jij je fit en duf voelt de hele dag.

lees hier het artikel: Hoe herken je een ijzertekort?

Wat heeft verkeerde voeding met slapen te maken?

De juiste voeding en dranken kan van positieve invloed zijn op je nachtrust. hieronder heb ik een lijstje met voeding stoffen wat je beter kunt vermijden wanneer je last hebt van slaaptekort

Cafeine

Sommige stoffen kun je beter gaan vermijden als je een keer lekker wilt doorslapen. Eén van de grootste boosdoeners is Cafeïne. Het drinken van veel koffie is één van de bekendste oorzaken van een verstoorde nachtrust. Dit komt door de werkzame stof cafeïne. Deze heeft een stimulerend effect op de hersenen, nieren, maag en darmen.

Cafeïne verdrijft vermoeidheid en daardoor val je moeilijker in slaap. Probeer daarom een aantal uur voordat je gaat slapen geen cafeïne houdende dranken en voedingswaren meer te nuttigen. Dus ook geen thee, cola en chocolade. Kruidenthee kan wel gedronken worden

Alcohol

Lekker slaapmutsje voor het slapengaan? Al val je misschien sneller in slaap, na ongeveer drie uur is het effect uitgewerkt. Grotere hoeveelheden alcohol kunnen de nachtrust juist verstoren. Probeer het gebruik van alcohol voor het slapen dus te matigen.

Door alcohol ga je akelig dromen, zweten en krijg je hoofdpijn. Gelukkig zijn er ook dingen die je wel mag eten en drinken. Onderstaande producten kunnen je zelfs helpen om beter te slapen.

Pikant eten

Pikant voedsel kun je beter mijden. De kans is groot dat je wakker ligt met brandend maagzuur of een opgeblazen gevoel. Een glas melk, een cracker of kruidenthee zijn goede alternatieven.

Wat kan ik beter wel gaan eten dan?

Triptofaan

De stof triptofaan zit in een allerlei voedingswaren. Door deze stof voel je je plezierig en slaperig. Het zit bijvoorbeeld in bananen, dadels, melk, tonijn, notenpasta en yoghurt. Als je dit een half uur voordat je gaat slapen eet, ben je rustig genoeg om goed in slaap te vallen.

Serotonine

In volkorenbrood of volkorencrackers zitten veel koolhydraten. Deze zorgen voor een stijging van serotonine in je lichaam. Deze stof maakt je rustiger. Een lichte snack met koolhydraten kan je helpen makkelijker in slaap te komen.

“Veel slechte slapers beginnen pas in de avond met hun voorbereiding op de nacht. Op dat moment ben je al ruimschoots te laat”

Tijdstip

Nu weet je wat je wel en niet moet eten. Maar ook het tijdstip kan verschil maken. ‘s Ochtends kan je lichaam het beste voedsel verteren. Later op de dag is er minder tijd voor de vertering. Hierdoor bestaat de kans dat wat je laat op de avond eet, ‘s nachts half verteerd in je maag achterblijft. Dit kan de nachtrust verstoren.

Een uitgebreid ontbijt, matige lunch en een lichte avondmaaltijd is het best. Zorg dat er minstens drie uur tussen de avondmaaltijd en het tijdstip van slapengaan zit.

Slapen met een lege maag valt ook niet mee. Als je vlak voor het slapengaan nog honger hebt, kun je een lichte snack eten. Probeer de verleiding van chips, koekjes en andere vette of zoete etenswaren te weerstaan.

 6 voordelen van een goede nachtrust

  1. Een regelmatige slaap geeft je meer controle over je gewicht. Wanner je wilt afvallen of buikvet wilt verbranden is een goede nachtrust daarom ontzettend belangrijk.
  2. een goede energie geeft je een energieboost overdag. Je weet niet wat je overkomt!
  3. Een regelmatige slaap is een goede jhulp om poitiever in het leven te staan.
  4. Je hersenen krijgen de kans om zich weer op te laden terwijl je slaapt
  5. Een regelmatige slaap helpt het immuunsysteem van het lichaam
  6. Een goede nachtrust is ontzettend belangrijk voor de wederopbouw van je cellen en lichaamsweefsel

Super effectieve tips om beter te gaan slapen die echt helpen!perfect slapen - slaapproblemen oplossen

 

Ik kwam op internet het programma Perfect slapen in 7 stappen tegen. Dit programma pakt je slaapprobleem gelijk bij de wortel aan, en werkt dan ook ontzettend goed. De auteur (W. Van der Kauw, slaapdeskundige) van dit boek geeft niet voor niets een niet-goed-geld-garantie, dus dat is veelbelovend.

Wat leer je allemaal in dit programma?

  • Welke simpele technieken je direct (vanavond al) toe kunt passen om eerder in slaap te vallen.
  • De waarheid over afslanken en slaapproblemen: het kon wel eens anders (en makkelijker) zijn dan je denkt.
  • Hoe een (veel voorkomend) tekort aan een mineraal ervoor zorgt dat goed slapen vrijwel onmogelijk is.
  • Welke hardnekkige gewoonte (tweederde van Nederland doe het) ervoor zorgt dat je overdag onnodig moe bent.
  • Slimme ‘Welterusten snacks’ die jou ‘s avonds van een flinke lading slaapverwekkende stofjes voorzien.
  • Hoe een last minute hoogtepunt voor een ‘instant slaapgolf’ zorgt.

Wat kan ik verwachten met “perfect slapen in 7 stappen?”

Een zeer uitgebreid programma in ieder geval. Wanner je het besteld kun je eigenlijk gelijk ‘s avonds al beter slapen. Het is een totaalpakket en dus niet alleen maar een boek.

Waardevol bonusmateriaal
  • Perfect slapen in 7 stappen (hardcopy) voor 16:00 uur besteld, morgen al in huis
  • Perfect slapen in 7 stappen (digitaal) Vanavond al gelijk beter slapen!
  • Een jaar lang gratis ondersteuning ( Nog beperkt beschikbaar ivm grote drukte)
  • Slaapchecklist: de vertaling naar de praktijk
  • E-cursus ‘Dieper Slapen’: ‘s nachts doorslapen
  • “Kalmeer je gedachten”. Extra boek om technieken te leren om je geestelijke rust terug te krijgen.
  • Welterusten snacks receptenboek
  • Slaapsupplementengids
  • Crystal Waters (90 bpm) relax C.D. Om heerlijk te ontspannen.
  • GRATIS toegang tot het Ledengedeelte van slaapwijzer.net

Dit programma heeft eigenlijk een waarde van € 74.- en is nu tijdelijk te krijgen voor de prijs van € 37.-. Deze kans kun je iegenlijk niet laten lopen toch?

Een slaapverwekkende korting voor het programma “Perfect slapen in 7 stappen”. Ga gelijk naar de website

Phlips wake-up light, Wordt stralend wakker en begin energiek aan je dag

philips wake up light -slaapproblemen oplossenWe gaan er vanuit dat je straks helemaal geen slaapproblemen meer hebt. Dan is het misschien iets om eventueel met stap 2 te beginnen. Heb je wel eens van een philips wake-up light gehoord? Je  word makkelijker, frisser en energieker wakker met natuurlijk licht.

Geïnspireerd door de zonsopgang maakt de Philips wake-up light gebruik van een combinatie van licht en geluid, waardoor je op een natuurlijke manier gewekt wordt. Het licht van de zonsopgangsimulatie verandert van aangenaam geel naar helder geel. Dit in combinatie met prettige natuurgeluiden zorgt voor een goed begin van je dag.

koop op bol.com

Ik hoop dat je het een leuk en nuttig artikel vond, en dat je er wat aan hebt om beter te kunnen slapen!

handtekening auteur